Milyen gyakran kell edzenie, ha fogyni szeretne?

A fogyókúra elkezdésének több oka lehet. Van aki jobb állóképességet, van aki tökéletesebb testformát szeretne. Milyen gyakran kell edzenünk a jó testalkat megszerzése érdekében?

Jak často cvičit_úvodní fotka

A fizikai egészség és a lelki kiegyensúlyozottság a mozgás velejárói. Erre már a gyerekek is nagyon hamar rájönnek, hiszen egy parkban végigjátszott délután után sokkal boldogabban térnek haza a szülőkhöz. Környezetében is biztos vannak olyanok, akik nem tudják testmozgás nélkül elképzelni mindennapjaikat. Barátai teniszeznek vagy edzőterembe járnak, a futás vagy a jóga rabjai lettek. Egyre többen kezdenek el mozogni Ön körül, míg az egyetlen mozgásforrás az Ön számára, hogy gyalog jár munkába vagy a közértbe. Néha már az is gondot jelent, ha fel kell sétálni a lépcsőn, és a mozgás hiánya miatt már a nadrágját is alig tudja bekapcsolni? Ha a válasza igen, és ezen változtatni szeretne, biztos felmerül Önben a kérdés, milyen gyakran kellene tornázni ahhoz, hogy változásokat érjen el testén?  Ha jobb kondíciót szeretne, az egyetlen megoldás a testmozgás. Azonban ha csak fogyni akar, meglepő módon nem szükséges, hogy az összes szabadidejét az edzőteremben töltse.

Tegyük fel, hogy állóképességén szeretne javítani. Ha komolyan gondolja egészsége megőrzését, mindenképp a rendszerességre kell fektetni a legnagyobb hangsúlyt. A testmozgással töltött idő legyen minimum 2,5 óra hetente, amit mérsékelt intenzitású aerob edzéssel kell kitölteni. Aerob mozgásnak számít a gyors séta, a biciklizés és a futás. Ezeket a tevékenységeket olyan intenzitással kell végeznünk, hogy ne kapkodjunk levegő után futás vagy biciklizés közben.

Ahhoz, hogy valamihez hozzászokjon a testünk, meg kell ismételnünk a tevékenységet legalább 21 napig. Ha azt szeretnék elérni, hogy a testmozgás rutinná váljon, hozzá kell szoktatni a szervezetünket a megterheléshez. A legjobb, ha kitűzünk magunk elé egy célt, és azt próbáljuk elérni. Nincs annál rosszabb, amikor már az edzés legelején kimerítjük magunkat, és nem marad energiánk a torna befejezésére, vagy annyira leterheltük az izmainkat, hogy már nem tudjuk és nem is akarjuk befejezni a tornagyakorlatot. Tornázzon annyiszor és olyan intenzitással, ahogy azt a teste megengedi. Van aki a mindennapos, rövid edzéseket részesíti előnyben, de vannak olyanok is,  akik intenzívebben, hosszan szeretnek tornázni, nagyobb időintervallumokat hagyva az edzések között. A heti 2,5 órás testmozgás szabályát viszont mindenképp fenn kell tartani.

Nem muszáj egyből a fitneszközpontba szaladnia, vagy olyan teljesítményre törekednie, amit csak a profi sportolók tudnak elérni. Tudatosítania kell, hogy a kezdőknél már a gyors séta is remek testmozgásnak számít. Elég, ha “egészségesebb” döntéseket hoz – a lépcsőt választja a lift helyett, gyalog megy a közértbe vagy a bankba. Az internet tele van számos olyan ingyenes videóval, ami remekül átmozgatja a testét. Válasszon kezdetben olyat, amely nem terheli meg annyira a testét, és amely során könnyedén el tudja végezni a gyakorlatokat. Ha szeretné izmait egy kicsit megmozgatni, mi a következő gyakorlatokat javasoljuk! Garantáltan megdolgoztassák izmait!

Iva Ceradská, jógaoktató a következőket tanácsolja: “Az emberek legnagyobb dilemmája mindig az, hogy mennyit és hogyan tornázzanak. Nem az a fontos, hogy mennyit mozgunk, hanem hogy olyan mozgásformát válasszunk, ami elégedetté tesz minket, és amit hosszú távon is gyakorolni tudunk. Válasszuk a számunkra legtermészetesebb mozgásformát! Nem mindenkinek felel meg a futás, de a gyors séta remek alternatíva lehet helyette. A lényeg az, hogy közben ki tudjuk kapcsolni az agyunk, rendezzük a gondolatainkat, és az edzést pozitív élményként éljük meg. 

Döntse el, mikor és milyen gyakran szeretne tornázni. Ha hektikusak a reggelek, talán nem az lenne a legalkalmasabb időpont, hogy biciklizni menjen.  Ebben az esetben a legjobb, ha a tornát a délutáni vagy az esti órákra hagyja. 

Milyen gyakran tornázzak, ha fáj a hátam? 

A fájó hát az egyik leggyakoribb probléma, amivel az emberek küszködnek. Ebben az esetben a törzs és a hátizmok megerősítése kulcsfontosságú lehet. Az ülőmunkát végzőknél nagyon gyakori az izmok és az izületek lerövidülése. Ilyenkor a testmozgás sokat segíthet, ezért ha Ön ülőmunkát végez, azt tanácsoljuk, hogy minden nap mozogjon egy kicsit. A mindennapos nyújtás és a laza testmozgás nagyban hozzájárulnak az izmok növekedéséhez, valamint a megfelelő regenerálódáshoz. 

Miért fontos a testmozgás? 

Vannak, akik imádnak sportolni. Őket nem érdekli, milyen gyakran kellene mozogni, hiszen azért mozognak, mert valamilyen sport szerelmesei lettek. Másrészt, ott vannak azok, akik még nem találták meg a sportokhoz és a mozgáshoz vezető utat. Köztudott, hogy aki sportol, elégedett az alakjával, nem küzd súlyfelesleggel, jó a kondíciója és az egészsége, valamint remek a közérzete, hiszen mindig vidám. A mozgás során boldogsághormon, úgynevezett endorfin szabadul fel a testünkben, amelyek elnyomják a depressziót, és megalapozzák az egésznapos jó hangulatot. Figyelje meg, mennyire elégedettek az emberek edzés után. Azok a sportolók, akik rendszeresen mozognak, szó szerint drogként tekintenek a sportra (a szó pozitív értelmében). 

Ne feledje!

A mozgáshiány növeli egyes betegségek kockázatát, mint például a szívroham, a magas vérnyomás, a cukorbetegség és a depresszió. Nem beszélve arról, hogy a végtagok elgyengülése is közvetlen kapcsolatban áll a mozgás hiányával.

Milyen szerepet játszik a torna az alakunk formálásában? 

A felnőttek általában azért kezdenek el mozogni, mert szeretnének változtatni alakjukon. Ők vagy fogyni szeretnének, vagy izmosodni. Az izomtömeg növelés elképzelhetetlen edzés nélkül. Az izmok nem nőnek meg maguktól, ne higgyen a csodatablettáknak. 

Abban az esetben, ha fogyni szeretne, de valamilyen oknál fogva még nem áll készen arra, hogy sportoljon (a túlsúly nagysága vagy egészségügyi problémák miatt, melyek nem teszik a mozgást lehetővé), van egy tippünk az Ön számára. Az étrendje megváltoztatásával máris elindulhat a fogyáshoz vezető úton.

Az úgynevezett KetoMix keto diétájáról van szó, amit gyakran fehérje diétának is neveznek. A szénhidrátok minimális fogyasztásán alapszik. Mivel a test elsődleges energiaforrása a szénhidrát, annak megvonása esetében a szervezetnek más energiaforrás után kell néznie. Ekkor jönnek az úgynevezett “ketonok”, amelyeket a test automatikusan hoz létre a zsírszövetek lebontása következtében. Garantált a fogyás, akár mozog, akár nem. Ha sikerül lefogynia a KetoMix diétával és újra felmerül Önben a kérdés, hogy mikor és mennyit kellene mozogni, térjen vissza cikkünkhöz és olvassa el újra!


eva-sroka
Autor článku
Eva Sroka

Odbornice v oblasti PR a marketingu. Vystudovala sociální a masovou komunikaci na Univerzitě Jana Amose Komenského v Praze. Zkušenosti má z oblasti externí, interní a on-line komunikace, v řízení lidských zdrojů, CSR nebo pořádání událostí. Eva Sroka působila 18 let v největší české PR agentuře, kde se následně stala jedním z partnerů. Řídila komunikaci řady klientů v privátní oblasti. Nějaký čas působila také jako vedoucí oddělení komunikace Českého rozhlasu. Od roku 2017 se specializuje na komunikaci nízkosacharidového stravování.

Kövessen minket az instagramon, és ossza meg velünk az elkészített ételeiről készült képeit, vagy motiváljon mindenkit az eddig elért eredményeivel. @ketomixhuPROFIL MEGTEKINTÉSE

Látta még a fiókot?

Iratkozzon fel és sok előnyt élvezhet:

Születésnapi ajándék - feltétlenül töltse ki születési dátumát

Kedvezmény az ismételt vásárlások esetén

Átláthatóak az eddigi megrendelések

Gyors ismételt megrendelés

Nem muszáj kitölteni az adatait

Regisztráció

Nem marad egyedül!

Többezer önhöz hasonló ember osztotta meg velünk eredményeit, így motiválva egymást, táplálkozási tanácsadónk pedig minden kérdésére válaszol. Bízzon támogatásunkban és kezdjen el fogyni még ma!

CSATLAKOZOM A CSOPORTHOZ

TAGOK több mint 100 tag

A szállítás módjai

Csomagküldő - Házhozszállításhoz
990 Ft
Csomagküldő - Max. 8 kg
690 Ft