5 mítosz a keton diétáról

Csatlakozzon hozzánk, hogy megnézze a fehérje, fehérje (keton) étrend mítoszait. Lehet, hogy meglepődik azon, amit nem tudott.

keto-mix-15.5.20191653-1-900×440 (1)

Fehérje, protein vagy ketón diéta. Nevezzük bárhogy, egyforma elveken alapszik mind a három megnevezés, mégpedig az alacsony, minimális mennyiségű szénhidrátbevitelen és magas fehérjefogyasztáson. Ámbár ez a módszer rövid távon egy testzsírgyilkos – ami nem csak a kilóid, de az egészségügyi problémáid is gyakran eltünteti – ideje megismerkedni a hozzá kapcsolódó mítoszokkal és féligazságokkal.

1: Egész nap csak fehérjét eszem

 A testünknek az összes makrotápanyagra szüksége van – a szénhidrátokra, a zsírokra és a fehérjékre. Ha mégis úgy döntenénk, hogy egész nap csak fehérjét (proteint) eszünk, a többi tápanyag nélkül nem csupán a szervezetünk mondaná fel a szolgálatot, de a lelki egyensúlyunk is felborulna. Az agyunknak ugyanis szüksége van a szénhidrátra a megfelelő működéshez, éppen ezért a minimális napi szénhidrátfogyasztás nem csökkenhet 50 gramm alá. A jól működő fehérje diéta – temészetesen – számol ezzel a ténnyel. Ha szakértők állítják össze az étrendünket, szénhidrátmentesen csak pár napot, maximálisan pár hetet fogunk tölteni. A szénhidrát nélküli állapot sohasem lehet állandó. A tápanyagok fogyasztása fokozatosan normalizálódik majd a diéta továbbhaladtával. 

2: A keton diéta károsítja a májat és a veséket 

A fehérjék az emésztőrendszerben bomlanak fel, ahol aminosavakra oszlanak és a bélfalakon keresztül a véráramba jutnak. Ha több fehérjét fogyasztunk az átlagosnál, több aminosav keletkezik és a szervezetnek több munkája van a lebontásukkal. Ez a folyamat a májban megy végbe, amely során hulladék keletkezik – ez az úgynevezett karbamid. Ez a hulladékanyag később átmegy a vesén, majd elhagyja a testet. Ezért a máj és a vesék, a megnövekedett fehérjefogyasztás után, nagyobb terhelésnek vannak kitéve. A standard étkezés napi 0,8 és 1,2g közötti fehérje mennyiséget javasol. A keton diéta során ez az érték természetesen növelve van, de csak olyan minimális mértékben, hogy az semmilyen kockázattal nem jár egy egészséges szervezet számára. Sokkal nagyobb veszélyt jelent az a túlsúly, amit napról napra cipel a testünk. 

3: A diéta után elkerülhetetlen a jojó effektus

Az emberek többsége visszatér az egészségtelen étkezéshez a bevált diéták után, tehát a nehezen leadott kilók ebben az esetben gyakran visszaugranak a testre. Ha a diéta után rosszul fogsz étkezni, ne csodálkozz, ha nálad is beáll az úgynevezett jojó effektus. Ebben az esetben nem a diéta a hibás, hanem a rendszertelen, egészségtelen étkezés, amihez a diétázó visszatért. Az igazán jó diéta felkészít arra, hogyan étkezz a diéta befejeztével, valamint megtanítja azt is, hogyan tudsz örökre megszabadulni az egészségtelen életmódtól, milyen élelmiszereket kell vásárolnod, milyen tápanyagokat kell bevinni a szervezetetdbe. Másszóval, a megfelelő diéta felkészít a jövőbeni minőségi, kiegyensúlyozott életvitelre.

4: A fehérje italokat csak a sportolók ihatják

A sportolók gyakran fogyasztanak fehérje italokat az edzések után. Céljuk, hogy a tápanyag hiányban szenvedő szervezetbe minél több gyorsan felszívódó fehérjét vigyenek be. Ez általában a tejsavó fehérje, ami pár percen belül gyors tápanyaggal látja el a kimerült izmokat, amiknek gyors regenerációra és tápanyagpótlásra van szükségük. Ha gyorsabban szeretnél fogyni, vagy ki szeretnéd egészíteni a fő étkezéseidet, a fehérjeturmix jelenti a megoldást. Ha nem tudod milyen fehérjét válassz, mi segíthetünk. A fogyókúra során a hangsúly a lassú felszívódáson van, mivel azt szeretnénk, hogy sokáig jól legyél lakva. Továbbá, a megfelelő fehérje keverék az aminosavak széles skáláját tartalmazza, tehát összetett tápanyagokkal látja el szervezetünk. Ha utazunk, vagy egyszerűen csak nincs időnk asztal mögé ülni és megebédelni, a fehérjeturmix egy remek alternatívát kínál az étkezés minőségi helyettesítésére. 

5: Mostantól örökre így kell étkeznem? 

A fehérje diétát – ahogy egyik diétát sem – nem tanácsos hosszabb távon gyakorolni. Megvan a kezdete és a vége. A fogyókúra után a szénhidrátokat fokozatosan szabad csak növelni, és ami még fontosabb, ne térjünk vissza a régi étkezési szokásainkhoz! A szénhidrátok fokozatos beiktatásával egy kiegyensúlyozott, tápanyagdús étkezéshez kell hozzászoknunk, éppen a jojó effektus elkerülése érdekében. Ha valaki túl sok egyszerű cukrot fogyasztott a diéta előtt, semmiképp se térjen vissza előző étkezési szokásaihoz, mivel az a nehezen leadott kilók biztos visszaszerzését jelentené;


monika-telupilova-foto
Autor článku
Monika Tělupilová

Výživová poradkyně s desetiletou praxí v podnikání v oblasti výživy a vystudovaná nutriční terapeutka. Založila dvě pobočky výživové poradny, a to v Šumperku v roce 2010 a v Brně v roce 2012. Za dobu působení jimi prošlo několik tisíc klientů. Každodenně pomáhá desítkám lidí s úpravou jídelníčku za účelem zdravého stravování, redukce či nabírání hmotnosti. V roce 2017 byla porotkyní a součástí nutričního týmu pečujícího o finalistky České MISS. Výsledky úspěšných klientů můžete najít v časopise Tina. Několikrát vystupovala v ČT v pořadu Sama doma a Dobré ráno. Pravidelně publikuje v Brněnském deníku Rovnost, její citace se objevují v článcích na internetových portálech v Česku i na Slovensku. Je nutriční garantkou celorepublikového projektu Pestrá strava – CEFF v České i Slovenské republice.

Kövessen minket az instagramon, és ossza meg velünk az elkészített ételeiről készült képeit, vagy motiváljon mindenkit az eddig elért eredményeivel. @ketomixhuPROFIL MEGTEKINTÉSE

Látta még a fiókot?

Iratkozzon fel és sok előnyt élvezhet:

Születésnapi ajándék - feltétlenül töltse ki születési dátumát

Kedvezmény az ismételt vásárlások esetén

Átláthatóak az eddigi megrendelések

Gyors ismételt megrendelés

Nem muszáj kitölteni az adatait

Regisztráció

Nem marad egyedül!

Többezer önhöz hasonló ember osztotta meg velünk eredményeit, így motiválva egymást, táplálkozási tanácsadónk pedig minden kérdésére válaszol. Bízzon támogatásunkban és kezdjen el fogyni még ma!

CSATLAKOZOM A CSOPORTHOZ

TAGOK több mint 100 tag

A szállítás módjai

Csomagküldő - Házhozszállításhoz
990 Ft
Csomagküldő - Max. 8 kg
690 Ft