Protein diéta

A fehérje vagy protein diéta (amit ketodiétának is neveznek) nagy mennyiségű fehérje, de kis mennyiségű szénhidrát elfogyasztására épül. Az alapelve, hogy a szervezet 1-3 napon belül abba az állapotba kerüljön, amikor elkezdi a saját zsírtartalékait bontani. A szénhidrátok kizárásával és a fehérjedús ételek fogyasztásával elkezdődik a testben a folyamat, amit ketózisnak nevezünk. Az ún. ketonanyagok csökkentik az éhségérzetet is.

    

A protein diéta alapelve a tény, hogy az általunk fogyasztott ételek három alapvető összetevőből állnak, melyekből energiát nyerhetünk. Ezek a cukrok (szénhidrátok), a zsírok és a fehérjék. Ezekből minden létfontosságú tényezőt megkapunk. A mai rohanó világunk legfőbb energiaforrásai a szénhidrátok, melyekből túlságosan sokat fogyasztunk.

A protein diéta célja éppen a szénhidrátok kizárása az étrendből, a proteinekre vagyis a fehérjékre helyezve a hangsúlyt. Így elkezdődik az energiatartalékok elégetése, melyek zsírpárnák formájában raktározódtak el a testünkben. A megfelelő mennyiségű fehérje fogyasztása a fogyókúra során segít megőrizni az izomtömeget, hiszen éppen a proteinek az izmok alapvető építőegységei. Tehát ha korlátoznánk a szénhidrátbevitelt, de emellett nem növelnénk az elfogyasztott fehérjék mennyiségét, akkor csökkenhetne az izomtömeg, ami a fogyókúra során egy nem kívánt jelenség.proteinová dieta

A kevesebb szénhidrátbevitel gondolatát először 1974-ben George L. Blackburn, a Harvard egyetem professzora vetette fel, aki a zsírok anyagcseréjét kutatta.


Érdekesség: A „ketogén diétát” a 20. század második felében mint a gyermekkori epilepszia alternatív gyógymódját tesztelték, és még manapság is találkozhatunk ezzel az alternatív módszerrel.

A klinikai kutatások rámutattak, hogy az epilepsziás rohamok számában és komolyságában 50%-os csökkenés következett be a diéta által, és leginkább akkor ajánlják, ha a páciensnél nem hatnak a megszokott gyógyszerek. Forrás: A kutatást publikálták: MUDr. Klára Brožová, MUDr. Jan Hadač, Ph.D, Gyermek neurológiai osztály, Thomayer kórház, Prága


 

Étrend a protein diéta során

Sovány hús, sajtok, tojás, hal és zöldség (az édesekkel vigyázni kell). Inkább fehér húsról van szó, mint a csirke, a nyúl és a pulyka, ellenben el kéne kerülni a zsíros sertéshúst, a füstölteket pedig teljes mértékben elhagyni. Ami a „megengedett” zöldségeket illeti, ilyen pl. a brokkoli, karfiol, cukkini, uborka, spenót, káposzta, padlizsán és minden leveles salátának való. A napi ajánlott zöldségmennyiség 500 g körül mozog, el lehet fogyasztani párolva, főzve vagy nyersen is. Ki kell viszont zárni a pékárut, tésztákat, a burgonyát és más köreteket.

Az elején nagyon nehéz eligazodni abban, hogy mely élelmiszerek tartalmaznak fehérjéket és szénhidrátot. A protein diéta legnagyobb veszélye az olyan mennyiségű szénhidrát bevitele, hogy a szervezet ne jusson ketózisba. Tehát ha csökkentett a szénhidrátadag, de nem annyira, hogy a test a saját zsírtartalékait bontsa le. A KetoMix protein ételek sokat segíthetnek a kezdeteknél, hogy a test kezdje a zsírtartalékait elégetni, a további fázisokban pedig fokozatosan rá lehet térni a szénhidrátszegény étrendre.

A KetoMix protein ételek tartalmaznak még vitaminokat, ásványi anyagokat, amik a fogyókúra során hiányozhatnak a szervezetünknek.

Az étrendbe természetesen még be kell illeszteni nagy mennyiségű nem édesített folyadékot, hiszen a folyadék leginkább a szénhidrátokban raktározódik, amiből most ugye korlátozott mennyiség áll a rendelkezésre. Ezért fontos a több folyadék elfogyasztása. A legideálisabb a víz, illetve a nem édesített ásványvíz, amiben kálium és nátrium is található.

Nagy mennyiségű fehérjét tartalmazó élelmiszerek:

  • csirke- és pulykahús
  • marhahús
  • hal
  • tejtermékek
  • tojás

Elkerülendő ételek a proteindiéta során

Mit kell elkerülni a protein diéta során? Teljes mértékben elkerülendőek a köretek, mint például a burgonya, a tészták, a kuszkusz, a gabonafélék, a pékáru, de az édes gyümölcsök, az édességek, a rágcsák és az alkohol is. A napi ajánlott szénhidrát mennyisége 50 gramm. A nagyobb mennyiség megzavarhatja a ketózis és a fogyás folyamatát. Ilyenkor az egészet elölről kell kezdeni. A folyamatot megállíthatja már egy elfogyasztott egyszerű kifli is! Ez nem azt jelenti, hogy egy kiflitől már el is kezd újra hízni, hanem azt, hogy nem fog tovább fogyni. A zsírégetés állapotába visszatérni pedig újra több napig is eltarthat.

A protein diéta során elkövetett leggyakoribb hibák

  • "néha" pékáru fogyasztása
  • kevés megfelelő zsír elfogyasztása - szükséges energiaforrás a szénhidrátok és cukrok helyett
  • a szénhidrátmentes ételek túlédesítése cukorral vagy édesítővel
  • kevés folyadék fogyasztása
  • rendszertelen étkezés
  • kevés zöldség - a zöldségek fontosak a jó emésztés érdekében

Milyen hosszan kell diétázni?

A protein diétát addig kell tartani, míg meg nem szabadulunk a kívánt mennyiségű túlsúlytól. Viszont az időszak, ami alatt csak proteindús ételeket és zöldségeket eszik az ember, nem szabadna, hogy túllépje a nyolc hetet, főleg ha nem konzultált táplálkozási tanácsadóval vagy más szakértővel. A megszokott étrendre való áttérésnek fokozatosnak kell lennie, és az ún. stabilizációs fázisnak kell következnie ahhoz, hogy ne következzen be jojo-effektus. Persze továbbra is ésszerűen kell étkezni és néha „fehérjenapot” tartani.

Hogyan ismerem fel a ketózis állapotát?

A ketózis általában a diéta kezdetétől számított 2-4 napon belül következik Hogy erről megbizonyosodjon, használhat tesztcsíkokat is. Figyelmeztetés: Minél tovább van a test ketózisban, annál kevesebb ketonanyag választódik ki a vizeletben. A negatív teszt nem jelenti azt, hogy Ön nincs ketózisban, de jobb a tesztet elvégezni az első napokban.

Azt, hogy a ketózis állapotába került, a következőkből ismerheti fel:

  • az először tapasztalt furcsa érzések után több lesz az enrgiája
  • folyamatosan szomjas, pedig elég folyadékot fogyaszt
  • gyakrabban jár wc-re

Tanácsok a végére

A protein diéta során az étrendet ki lehet egészíteni megfelelő mozgásformával is. Először könnyű gyakorlatok ajánlottak, mint pl. a gyaloglás, az úszás vagy a biciklizés. A protein diéta egy kiváló út az álomalak megszerzéséhez, de ha egészségügyi problémákkal küzd (vese, máj, szív, diabétesz), akkor szükséges konzultálnia orvosával vagy egy szakértővel. Nyugodtan fordulhat a KetoMix szakértőihez is.

Bizonyosodjon meg róla, hogy nem hiányzik étrendjéből a kálium és a magnézium.

Kövessen minket és küldjön képet az elkészített ételekről, legfőképpen pedig az eredményeiről. @ketomixhuPROFIL MEGTEKINTÉSE

Látta még a fiókot?

Iratkozzon fel és sok előnyt élvezhet:

Születésnapi ajándék - feltétlenül töltse ki születési dátumát

Kedvezmény az ismételt vásárlások esetén

Átláthatóak az eddigi megrendelések

Gyors ismételt megrendelés

Nem muszáj kitölteni az adatait

Regisztráció

Nem marad egyedül!

Többezer önhöz hasonló ember osztotta meg velünk eredményeit, így motiválva egymást, táplálkozási tanácsadónk pedig minden kérdésére válaszol. Bízzon támogatásunkban és kezdjen el fogyni még ma!

CSATLAKOZOM A CSOPORTHOZ

TAGOK több mint 100 tag

A szállítás módjai

Csomagküldő - Házhozszállításhoz
990 Ft
Csomagküldő - Max. 8 kg
690 Ft