Stressz és túlevés? Vigyázzon, mert nem minden fajta stressz egyforma!

Nyárig menni fog, most nincs erre időm. Holnap belefogok, vagy inkább hétfőn kezdem” – ezek azok a mondatok, melyekkel az edzés, az étkezés megváltoztatása vagy a diéta terén hitegetjük magunkat. 

Penne_2

A fogyás a fejben dől el és kezdődik. Ez a diéta az elhízás ördögi köre helyett segít megtanulni helyesen, és ami a legfontosabb, rendszeresen étkezni. Forrás: KetoMix

„Este csak egy pohár bort iszom vagy csokit eszem, nem fog megártani. Vagy edzés után fogyasztom el őket, mert addigra már edzettem.” Elég, ha negatív érzelmeket társít az ételhez, és a szervezete automatikusan másképp reagál, mintha az ételhez kapcsolódó érzelme pozitív lenne.

Az érzelmek életünk minden területét befolyásolják. Ezt tükrözi az egészségünk, az életminőségünk, de a kinézetünk is. Ezért a súlyfelesleg leadása érdekében nemcsak a mozgás és a diéta fontos, hanem a pszichés állapotunk is.

Túlsúly a járvány idején

Az Európai Unió Statisztikai Hivatalának legfrissebb adatai megerősítik, hogy tízből majdnem 6 magyar túlsúlyos. Ez nem csak megjelenés kérdése, hanem elsősorban az egészségé is. A túlsúly a második leggyakoribb oka a korai halálozásnak. Sajnos a járvány hozzájárult az elhízott magyarok számának növekedéséhez. Az emberek otthon maradtak, bezárva, korlátozva a testük által megszokott fizikai aktivitást.

Természetesen nem kell világjárványnak lennie, hiszen függetlenül az elhízás különböző eredetű okaitól, tagadhatatlan tény, hogy a túlsúly és az elhízás következményei végzetesek is lehetnek. Az orvosok pedig már régóta figyelmeztetnek és kongatják a vészharangot. Az elhízás okozta egyértelmű egészségügyi kockázatok mellett a pszichés állapot is nagy problémát jelent ezeknek az embereknek. Megbélyegzettek, ez pedig megkülönbözteti őket, és kizárja őket a társadalomból. 

Miért hízunk?

„A hízás egyik leggyakoribb oka a jelenlegi rohanó életmód. A tempó rendkívül gyors, és az embereknek nincs idejük enni. Nem fordítanak kellő figyelmet az étrendjükre vagy a folyadékbevitelre” – írja Zbyněk Ceradský, a KetoMix táplálkozási tanácsadója, világbajnok és háromszoros testépítő Európa-bajnok. Reggel rohanunk dolgozni, nem tudunk reggelizni, legfeljebb egy gyors kávét dobunk be. Délben ráeszmélünk, hogy valójában nem ettünk vagy ittunk semmit egész nap. A farkaséhség beálltával gyakorlatilag bármilyen ételt megeszünk, és ezek általában nem teljesen egészségesek. Délután már indulunk haza a munkából, gyorsan összeszedjük a gyerekeket, elvisszük őket a különböző iskola utáni körökre, és hirtelen elérkezik az este. Gyakorlatilag semmit nem ettünk egész nap, csak egy meleg ételt fogyasztottunk, ez így pedig így nem teljesen mondható kiegyensúlyozott táplálkozásnak. Ilyenkor nem tudjuk, mit együnk először. És itt jön a belső küzdelem: este nem szabadna már annyit enni. A végén ezt persze nem bírjuk ki, és szó szerint felfalunk mindent, ami a kezünk ügyébe kerül. A súlyunk pedig csak egyre nő.

„Sokan azt hiszik, hogy a nap folyamán elég csak egy étkezés. Ezáltal pedig a testünk stresszbe kerül. A stresszhormon kortizoltermelése fokozódik, ezzel szemben a leptintermelés blokkolva van, ami szabályozza az energiafelvételt és -felhasználást. Az anyagcsere jelentősen lelassul. Amikor nagy nyomás nehezedik ránk, nem érzünk éhséget vagy szomjúságot. Amikor a feszültség alábbhagy, általában este, ez fordítva történik. Ilyenkor jön a jól ismert stresszlevezetés: a hűtőszekrény” – magyarázza Zbyněk Ceradský, hozzátéve: „Ily módon a szervezet alapvető biológiai funkciói lényegében megzavarodnak. A szervezet például sokkal nehezebben szabadul meg a káros méreganyagoktól."

Miért nem fogyunk le, ha stresszesek vagyunk?

A fogyást az emberi psziché is befolyásolja. A stressz és a nyugtalanság akadályozhatja a fogyást, ezek pedig manapság sajnos mindenütt jelen vannak. Ha hosszú ideig tesszük ki a testünket stressznek, az anyagcsere lelassul, és a fogyás teljesen leállhat.

A stressznek két fajtája van: pozitív, úgynevezett eustressz, és negatív, úgynevezett distressz. Mindkettő zavarja a működésünket. Az eustressz az a fajta stressz, amelyet az ember képes kezelni. Étel kapcsán ezt a rövid távú feszültséget általában úgynevezett gyorscukorral, vagy édességgel kompenzáljuk. Ez nem teljesen helyes, de részben segíthet, hacsak nem csináljuk túl gyakran vagy akár rendszeresen. Ha igen, akkor mindenképpen érdemesebb szénhidrátszegény édességek után nyúlni. A megszokottakhoz hasonlóan édes ízűek, de nem tartalmaznak klasszikus cukrot, melynek túlzott bevitele gyakran túlsúlyhoz és elhízáshoz vezet.

penne

A stresszt gyakran kezeljük egészségtelen gyorscukrokkal, az alacsony szénhidráttartalmú édességek megfelelőbb alternatívát jelentenek. Forrás: KetoMix

A szorongás túlzott és hosszan tartó stressz, amely veszélyes a szervezetre. Ez a fajta stressz szorongáshoz és depresszióhoz vezethet, nagyon negatív hatással van az egészségre. A hosszan tartó stressz alatt álló személy vagy keveset eszik, vagy éppen ellenkezőleg, túl sokat. Ezáltal komoly egészségügyi problémák léphetnek fel nála. Egy stresszes körforgásba kerül, ami alatt csak erre tud gondolni. Nem érdekli, hogy mit és mennyit eszik. Csak akkor eszik, amikor már majdnem elájul, és az éhségtől rosszul van.

Ördögi kör

Ördögi körben élünk. Mindenhol bőven találhatunk ennivalót, de hajt bennünket a sikervágy, és továbbra is feszültek vagyunk, szorongunk. Gondolkodás nélkül fogyasztunk félkész termékeket, amelyeket édesítünk, és vegyszerekkel kezelünk. Gyors és addiktív cukrokkal pótoljuk a hiányzó energiát, ritkán jut időnk minőségi ételekre. Az étkezések rendszerességéről nem is beszélve. Ráadásul edzeni sem akarunk, vagy egyszerűen már nincs energiánk, kapacitásunk vagy éppen erőnlétünk a sportoláshoz.

Ekkor az ember felteszi magának a kérdést: ki lehet-e egyáltalán kecmeregni a túlsúly és az elhízás jelenlegi csapdájából? Az egyik megoldás a KetoMix fehérje diétája lehet. A fogyás mellett megtanítjuk helyesen, és ami a legfontosabb, rendszeresen étkezni. Ez nem egy drasztikus éhségsztrájk, éppen ellenkezőleg. Az élelmiszerekben található elegendő mennyiségű fehérje biztosítja, hogy ne maradjon éhes. A diéta alapja a csökkentett szénhidrátmennyiség, melynek gyorsan látható az eredménye, mindez az edzés szükségessége nélkül.


92667942_615352669020886_8350662951782318080_n
Autor článku
Tereza Vincourová

Vystudovala veřejnou správu na Univerzitě Palackého v Olomouci. Po škole působila 5 let u Českých drah, kde se věnovala marketingu a nákupu mediálního prostoru. Již 15 let je vegetariánkou a zajímá se o zdravý životní styl a správnou životosprávu. Kromě toho se věnuje také ilustraci knih nebo malování. Má za sebou 5 autorských výstav. Věnuje se také hudbě, konkrétně hře na klavír, basovou kytaru a zpěvu.

Kövessen minket az instagramon, és ossza meg velünk az elkészített ételeiről készült képeit, vagy motiváljon mindenkit az eddig elért eredményeivel. @ketomixhuPROFIL MEGTEKINTÉSE

Látta még a fiókot?

Iratkozzon fel és sok előnyt élvezhet:

Születésnapi ajándék - feltétlenül töltse ki születési dátumát

Kedvezmény az ismételt vásárlások esetén

Átláthatóak az eddigi megrendelések

Gyors ismételt megrendelés

Nem muszáj kitölteni az adatait

Regisztráció

Nem marad egyedül!

Többezer önhöz hasonló ember osztotta meg velünk eredményeit, így motiválva egymást, táplálkozási tanácsadónk pedig minden kérdésére válaszol. Bízzon támogatásunkban és kezdjen el fogyni még ma!

CSATLAKOZOM A CSOPORTHOZ

TAGOK több mint 100 tag

A szállítás módjai

Csomagküldő - Házhozszállításhoz
990 Ft
Csomagküldő - Max. 8 kg
690 Ft

Kérjük, jelentkezzen be újra

Sajnáljuk, de a CSRF token valószínűleg lejárt. A legmagasabb szintű biztonság fenntartása érdekében kérjük, jelentkezzen be újra. Megértését köszönjük.

Köszönjük a megértést.

Bejelentkezés